De eerste weken Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu De eerste weken Down Under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

De eerste weken Down Under

Door: Maud Lelkens

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Ik ben inmiddels al een paar weken in Australie en heb nu eindelijk goed internet dus tijd voor een berichtje!

De laatste paar weken in Nederland waren leuk, druk, gezellig! Ik heb nog veel vrienden en familie kunnen bezoeken. Bedankt voor alle lieve berichtje en cadeaus! Super!

Na een gezellig etentje met het gezin ben ik op 6 januari in het vliegtuig richting Melbourne gestapt. Ongeveer 24 uur later na een overstap op Dubai kwam ik aan in Melbourne. Josh ( de coach) en Corinne ( de aanvoedster) stonden al op me te wachten. Na een korte kennismaking met de man van Corinne, Nick, en de honden kon ik mijn tas alweer inpakken voor een vakantie van twee weken op het strand! Erg leuk!!

We hebben veel gezien en gedaan. Vissen, wandelen, naar de carnaval, uiteten, naar de nagelsalon, fish'n chips op het strand en op de biscuit achter de boot. We hebben een mooie wandeling gemaakt van 12 km naar een vuurtoren en weer terug. Tijdens de wandeling hebben we kangoeroes gezien! Veel en grote! De dieren hier zijn mooi! Veel vogels met mooie kleuren, kaketoes vliegen hier gewoon door het bos en possum's komen uit de bomen naar benden om eten te zoeken. Tijdns een trip met de boot zijn we een stingray tegen gekomen. Super gaaf!

De afgelopen weken is het behoorlijk warm geweest in Melbourne. Tussen de 30 en 45 graden. Daar heb ik wel even aan moeten wennen.

Omdat het zo heet is geweest zijn een aantal trainingen afgezegd de afgelopen weken. Deze week hebben we voor het eerst vol getraind. Zondag hebben we de 1000 steps gedaan. Eerst in een behoorlijk tempo de trappen omhoog, daarna aan de andere kant de berg naar benden. Zodra we beneden waren konden we weer omhoog om vervolgens via de trappen naar benden te rennen! Pittig en leuk! Afgelopen dinsdag hebben we training gehad op het strand. Veel rennen en kracht training. Gisteren heb ik samen met Josh mijn keeperspullen in orde gemaakt om vervolgens s' avonds voor de eerste keer op het veld te trainen. Wennen! Ze trainen met gele ballen op een zandveld. Heel anders dan dat ik gewend ben. De komende paar weken trainen er spelers mee van lagere teams om op die manier zichzelf in de selectie te spelen. Ik moet zeggen dat dit het niveau niet omhooggevallen brengt. Maar alles komt goed! We hebben nog 7 weken om helemaal op niveau te komen voordat de competitie begint.

Ik woon de komende tijd bij Corinne, Nick en ben ( vriend). Ze werken allemaal maar als ze thuis zijn is het gezellig. De afgelopen week heb ik gebruikt om mezelf een beetje wegwijs te maken in de omgeving. Ik ben met de bus naar winkelcentra geweest en lopend op zoek naar de supermarkt. Josh heeft een auto voor me geregeld die ik mag gebruiken. Super! Ik krijg hem als ik me veilig voel me het rijden op de linker rijbaan. Ik heb al een rit gemaakt in Corinne haar auto en dat ging goed! Dus ook dit gaat helemaal goed komen! Moet wel want ik heb een auto nodig. Josh heeft geregeld dat ik voor hockey victoria kan werken! Ik ga hockey promoten op scholen. Lijkt me erg leuk! Zo iets heb ik in Ned ook gedaan.

Ik heb het hier goed naar mijn zin en Corinne sleept me overal mee naar toe. Golf met een teamgenootje, nagelstudio, zomerhockey, naar de gym ( om 05:30!!!). Ik heb al veel mensen leren kennen. Bij de heren veteranen hockeyd ook een Nederlander. Best fijn om af en toe Nederlands te kunnen praten. Praten in het Engels gaat goed maar is toch anders!

Hier alles goed dus! Dit weende gaan we naar het sanctuary. Dit is eenhoorn dierentuin waar allemaal Australische dieren zijn. Ben benieuwd! Vanavond gaan we naar de AUS Open! Nadal tegen Federer!

Hou jullie op de hoogte!

Liefs Maud

  • 24 Januari 2014 - 10:40

    Imke:

    Klinkt gaaf Maud! Heel veel plezier daar! Liefs, Imke

  • 24 Januari 2014 - 12:35

    Maxime:

    Leuk verhaal sneckiee!! En wat ben ik jaloers op de a
    Australian open!! Geniet ervan xx

  • 25 Januari 2014 - 08:58

    Oa En Oma:

    Wij zijn blij eindelijk iets van je te horen. Uit je uitgebreide verslag blijkt wel dat je het prima naar je zin hebt en allemaal lieve mensen om je heen. En wat een mooie foto's ! Die 1000 steps trainingen, ik moet er niet aan denken. Dat lijkt me verschrikkelijk zwaar, maar wel bijzonder. Meisje geniet van alles, we kijken alweer uit naar je volgende bericht. Wat een spannende finale maar wel erg overtuigend. Wat geweldig om dat mee te maken.
    Liefs en dikke knuffel,
    opa en oma

  • 27 Januari 2014 - 09:03

    Raymond En Connie:

    Ziet er goed uit , lijkt me niet bepaald een straf om daar te zijn.
    Veel plezier en succes daar!

  • 29 Januari 2014 - 17:05

    Tante Will:

    Lieve Maud,
    Leuk dat ik je verslag kan lezen. Ik wens jou een heel fijne tijd toe in Australië !
    Liefs,
    Tante Will

  • 30 Januari 2014 - 15:29

    Yol:

    Hoi Maud,

    Wat leuk om je verslag te lezen. Je bent al aardig aan het inburgeren zo te horen. Blij dat je het naar je zin hebt.
    Sportief bezig zeg!
    Veel liefs van ons allemaal en tot volgende blogje
    Yol

  • 30 Januari 2014 - 16:40

    Marja:

    Hoi Maud, zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    Wat een leuke dingen doe je allemaal. Geniet er maar van.
    Groetjes Theo en Marja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 7551

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: