Waaaah!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu Waaaah!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

Waaaah!!

Door: Maud Lelkens

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Oktober 2014 | Australië, Melbourne

Deze week kreeg ik een sms van mam"Nog 72 dagen en dan ben je weer thuis!".Net even in mijn agenda gekeken en ja, over ongeveer 10 weken ben ik weer thuis. Waaah tijd vliegt!

De afgelopen weken waren top! Na veel trainen konden we met de Victioran Vipers eindelijk het vliegtuig pakken richting Brisbane.

We hebben de eerste week door gebracht in de accomodation van het Australian Institute of Surfing in Gold Coast. Een soort van Papendal voor surfers, heel relaxed. Het toernooi begon pas een week later waardoor we in de Cold Coast tijd hadden voor wat extra teambuilding en oefenwedstrijden. Iedere dag begon met het checken of je wel "hydrated" genoeg was. Vervelend genoeg was ik dit niet iedere dag wat betekende dat ik heeel veel moest drinken. Daarna was er kort tijd voor ontbijt en vervolgens maakten we met heel het team een ochtendwandeling. Lekker benen loslopen.

Als teamactiviteit hebben we met zijn allen gepeddelboard, gekayakt, omgeving verkend en gebbq.

Gezellig! Naast deze activiteiten hebben we natuurlijk getraind en oefenwedstrijden gespeeld tegen Queensland en South Australia. In allebei de wedstrijden heb ik een kwart mogen spelen. In de AHL worden de wedstrijden in vier kwarten gespeeld, net als de EHL. Rachel was de zaterdag voor vertrek bij het team gekomen. Super aardige meid en hele goede keepster! Samen trainen en voorbereiden op de wedstrijden was top! De minuten die ik heb gespeeld gingen goed. In allebei de wedstrijden heb ik reddingen moeten maken en de nul gehouden.

Na iedere wedstrijd en training was het tijd voor een ijsbad. Hard moeten lachen tijdens de gesprekken en spelletjes die werden gespeeld om de tijd te doden.

Na een week zijn we met zijn alle naar de nieuwe accomodatie in Brisbane gereden. We verbleven in een hotel. Met twee teamgenootjes deelden ik een kamer met twee verdiepingen. Ze hebben mij de bovenverdieping met eigen badkamer en groot bed gegeven. Heel chill!

Het toernooi begonnen we tegen NT. We waren eigenlijk vanaf het begin de bovenliggende partij maar het scoren wilden nog niet lukken. In het derde kwart stond de stand op 4-0 in ons voordeel. Ik mocht me klaar gaan maken om de wedstrijd uit te spelen. Heel gaaf! Jammer genoeg geen redding hoeven maken maar ach je weet maar nooit hoeveel minuten je mag maken dus alles is mooi meegenomen!

De tweede wedstrijd spelden we tegen Qeensland. We hebben een goede wedstrijd gespeeld maar helaas met 1-0 verloren. Wedstrijd drie was tegen ACT en die wonnen we met 1-0. ACT was onze laatste poule wedstrijd. Na deze wedstrijden werden de team opnieuw in poules verdeeld. Een poule die strijd om plek 1 t/m 4 en een andere poule voor plek 5 t/m 8. Door de goede resultaten mochten we strijden om de titel!  

In de eerste wedstrijd van de Semi's mochten we het opnemen tegen WA. Spannende wedstrijd die we met 2-2 gelijk hebben gespeeld. De volgende wedstrijd speelden we tegen NSW. Deze wedstrijd verloren we met 1-0. Hierdoor mochten we aantreden tegen WA in de strijd om het brons!

We begonnen goed aan deze wedstrijd. We hadden veld overwicht en creerden kansen. Jammer genoeg gingen ze er niet in gedurende de eerste twee kwarten. Pas na rust viel het eerste doelpunt. De rest van de wedstrijd was spannend! De coach vertelde me dat mochten we nog een keer scoren ik minuten zou maken. Gelukkig viel 10 minuten voor tijd de 2-0 en heb ik de wedstrijd mogen uitspelen. Zo gaaf! Ik heb nog een redding moeten  maken en we wonnen uiteindelijk met 3-0.

 Na onze wedstrijd hebben we de finale gekeken. NSW heeft uiteindelijk de gouden medaille gewonnen. De finale werd gevolgd door een heuze medaille ceremonie. Alle teams moesten het veld op.

Verschillende individuele prijzen werden uitgereikt. Vervolgens werd onze aanvoerder naar voren gehaald voor een kort praatje en het aankondigen van alle spelers en staff. Het is een hele mooie glimmende medaille!

De derde plek hebben we natuurlijk goed gevierd! Terug in het hotel hebben we eerst de "fines" gedaan en daarna de pub ingedoken. Tijdens het toernooi heeft een groepje speelsters alle opvallende, grappige en domme dingen die er zijn gebeurd genoteerd.Tijdens de "fines" werden deze situaties nog even extra toegelicht en moest de persoon in kwestie een goede slok bier/wijn nemen. Ik heb bijv een fine gekregen omdat ik met inwegen voor de wedstrijd mijn schoenen en sokken wel uit deed maar vervolgens met alles in mijn handen op de weegschaal ben gaan staan! hahahah niet heel slim ahum.

Het was super om met deze groep spelers en staff de voorbereiding en het toernooi te spelen!

Het outdoor seizoen zit er nu op maar..... we gaan nog ff door! Indoor it is! Het is hier nu lente en het word steeds warmer maar toch is het tijd voor indoor. Behoorlijk zweten moet ik zeggen! Ik speel voor Mentone in de hoogste league. Mentone heeft de afgelopen vijf seizoenen het goud gepakt dus ben benieuwd! De eerste wedstrijd hebben we met 12-2 gewonnen. De keeper van de heren was afgelopen weekend afwezig en ze vroegen mij of ik wilde invallen. Schijnbaar mogen vrouwen hier in de mannencompetitie meespelen. Samen met Kary heb ik mee gespeeld. Gaat toch wel een stukje sneller en harder als bij de vrouwen. Ik heb een paar goede reddingen gemaakt maar we hebben uiteindelijk met 7-5 verloren.

Naast het spelen voor Mentone mag ik ook in de zaal de staat Victoria vertegenwoordigen op het nationale kampioenschap! Heel gaaf. Dit toernooi is in Canberra begin december. Indoor is hier niet zo serieus als outdoor.
We trainen op zondagen en de voorbereiding is een stuk korter. Fijn want dan is het makkelijker om gedurende de week te werken.

Voor werk doe ik nog steeds van alles en nog wat. Via een van de speelsters van de Vipers heb ik nog wat scholen gekregen om clinics te geven. Erg leuk! Ik heb een nieuwe school om het naschoolse hockey programma te draaien en een nieuw oppas adres. Dus dat gaat de goede kant op!

Ik heb besloten om Kokoda niet te gaan doen en op mijn bucketlist te zetten. Zou heel gaaf zijn geweest maar het geld heb ik gewoon niet. Een nieuw uitstapje om voor te sparen is al gepland! Ik heb hier een hele leuke jongen ontmoet. Vooral mijn ouders zijn blij dat hij niet uit Australie maar Wales komt. Met zijn tweeen gaan we de Great Ocean Road rijden in november.

Hier gaat alles dus nog steeds goed.Tot over ongeveer tien weken!


Liefs Maud







  • 24 Oktober 2014 - 14:16

    Raymond:

    Hey Maud,

    Mooi om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Uiteraard heb ik het filmpje van de ceremonie gezien. Gaaf hoor. Als ik zo alles op een rijtje zet is het zeker geen vakantie want er moet hard gewerkt worden. Je zult ze hier in Nederland conditioneel wel wegblazen volgend jaar.Nou je hebt nog veel leuke dingen in de pijplijn we vlgen het van afstand . Veel plezier en tot gauw.
    groetjes
    Connie en Raymond

  • 24 Oktober 2014 - 15:19

    Caroline:

    Super Maud, dat het zo goed gaat. Heel fijn. Geniet er nog even heerlijk van :).
    Liefs van ons allemaal. Caroline xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 7537

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: