De eerste weken down under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu De eerste weken down under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

De eerste weken down under

Door: Maud Lelkens

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Ik ben inmiddels al een paar weken in Australie en heb nu eindelijk goed internet dus tijd voor een berichtje!

De laatste paar weken in Nederland waren leuk, druk, gezellig! Ik heb nog veel vrienden en familie kunnen bezoeken. Bedankt voor alle lieve berichtje en cadeaus! Super!

Na een gezellig etentje met het gezin ben ik op 6 januari in het vliegtuig richting Melbourne gestapt. Ongeveer 24 uur later na een overstap op Dubai kwam ik aan in Melbourne. Josh ( de coach) en Corinne ( de aanvoedster) stonden al op me te wachten. Na een korte kennismaking met de man van Corinne, Nick, en de honden kon ik mijn tas alweer inpakken voor een vakantie van twee weken op het strand! Erg leuk!!

We hebben veel gezien en gedaan. Vissen, wandelen, naar de carnaval, uiteten, naar de nagelsalon, fish'n chips op het strand en op de biscuit achter de boot. We hebben een mooie wandeling gemaakt van 12 km naar een vuurtoren en weer terug. Tijdens de wandeling hebben we kangoeroes gezien! Veel en grote! De dieren hier zijn mooi! Veel vogels met mooie kleuren, kaketoes vliegen hier gewoon door het bos en possum's komen uit de bomen naar benden om eten te zoeken. Tijdns een trip met de boot zijn we een stingray tegen gekomen. Super gaaf!

De afgelopen weken is het behoorlijk warm geweest in Melbourne. Tussen de 30 en 45 graden. Daar heb ik wel even aan moeten wennen.

Omdat het zo heet is geweest zijn een aantal trainingen afgezegd de afgelopen weken. Deze week hebben we voor het eerst vol getraind. Zondag hebben we de 1000 steps gedaan. Eerst in een behoorlijk tempo de trappen omhoog, daarna aan de andere kant de berg naar benden. Zodra we beneden waren konden we weer omhoog om vervolgens via de trappen naar benden te rennen! Pittig en leuk! Afgelopen dinsdag hebben we training gehad op het strand. Veel rennen en kracht training. Gisteren heb ik samen met Josh mijn keeperspullen in orde gemaakt om vervolgens s' avonds voor de eerste keer op het veld te trainen. Wennen! Ze trainen met gele ballen op een zandveld. Heel anders dan dat ik gewend ben. De komende paar weken trainen er spelers mee van lagere teams om op die manier zichzelf in de selectie te spelen. Ik moet zeggen dat dit het niveau niet omhooggevallen brengt. Maar alles komt goed! We hebben nog 7 weken om helemaal op niveau te komen voordat de competitie begint.

Ik woon de komende tijd bij Corinne, Nick en ben ( vriend). Ze werken allemaal maar als ze thuis zijn is het gezellig. De afgelopen week heb ik gebruikt om mezelf een beetje wegwijs te maken in de omgeving. Ik ben met de bus naar winkelcentra geweest en lopend op zoek naar de supermarkt. Josh heeft een auto voor me geregeld die ik mag gebruiken. Super! Ik krijg hem als ik me veilig voel me het rijden op de linker rijbaan. Ik heb al een rit gemaakt in Corinne haar auto en dat ging goed! Dus ook dit gaat helemaal goed komen! Moet wel want ik heb een auto nodig. Josh heeft geregeld dat ik voor hockey victoria kan werken! Ik ga hockey promoten op scholen. Lijkt me erg leuk! Zo iets heb ik in Ned ook gedaan.

Ik heb het hier goed naar mijn zin en Corinne sleept me overal mee naar toe. Golf met een teamgenootje, nagelstudio, zomerhockey, naar de gym ( om 05:30!!!). Ik heb al veel mensen leren kennen. Bij de heren veteranen hockeyd ook een Nederlander. Best fijn om af en toe Nederlands te kunnen praten. Praten in het Engels gaat goed maar is toch anders!

Hier alles goed dus! Dit weende gaan we naar het sanctuary. Dit is eenhoorn dierentuin waar allemaal Australische dieren zijn. Ben benieuwd! Vanavond gaan we naar de AUS Open! Nadal tegen Federer!

Hou jullie op de hoogte!

Liefs Maud

  • 24 Januari 2014 - 07:35

    Anouk:

    Klinkt helemaal goed! Geniet er van. Spreek je snel weer!

    Liefs!

  • 24 Januari 2014 - 08:54

    Sjoerd:

    Klinkt allemaal alsof je het verschrikkelijke goed naar de zin hebt. Goed om te lezen. Je bent wel in een erg warm nets terrecht gekomen daar. Heerlijk om de eerste paar weken op sleep touw te worden genomen om op die manier de stad en omgeving te leren kennen.
    Toch ben ik wel heel erg beniewd hoe je het er vanaf gaat brengen met keepen op een zand veld. Dat is toch wel weer enige tijd geleden en je zult de nodige aanpassingen moeten doen. Ik heb natuurlijk al even rond gekeken op de facebook pagina van de club. Het ziet er allemaal heeel erg gezellig uit.
    Bij gaat het allemaal prima! Je kleine neefje groeit als kool en gaat nu langzaam richting maatje 68. Hij heeft de afgelopen weken alleen wat last van een luchtweg infectie, waardoor het drinken niet heel makkelijk verliep. Dit gaat de laatste paar dagen weer een stuk beter.
    De afgelopen twee weken zijn we op zaterdag met Sem gaan zwemmen in het Tongelreep. Gezellig met met een grote groep kleintje in het water. Hij vind het echt super leuk en geniet er optimaal van. Zelfs wanneer hij kopje onder gaat, geeft hij geen kick.

    Geniet ervan en we spreken je snel weer,

    Liefs Ons en een dikke kuss van Sem

  • 24 Januari 2014 - 18:03

    Caroline:

    Lieve Maud,
    Zo te lezen heb jet goed naar je zin. Heel fijn.
    Goed dat je ook al een baantje hebt! Altijd fijn!
    Heel veel plezier. Liefs Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 7547

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: