De tijd vliegt! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Maud Lelkens

Blijf op de hoogte en volg Maud

01 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik heb geschreven dus bij deze...

We zitten inmiddels half verwegen het hockeyseizoen. In Australie spelen ze de competitie zonder winterstop. Dit betekent dat je alle tweeentwintig wedstrijden achter elkaar speelt. Op dit moment staan we eerste met twee verloren wedstrijden en een gelijk spel. We hebben een punt voorsprong op de nummer twee Hawthorn waarvan we twee keer goed verloren hebben. Genoeg werk nog aan de winkel de komende weken! De nummers 1 t/m 4 spelen in september play off voor het kampioenschap. We gaan natuurlijk voor de eerste plek van deze vier!

De All Stars cup is inmiddels afgelopen. Het was een leuke competitie om aan mee te doen. Toch weer een niveau hoger en sneller spel. We hebben met het team de finale mogen spelen maar helaas verloren. Leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen.

De afgelopen weken heb ik selectie mogen doen voor de Vipers. De Vipers is het state team van de staat Victoria. In oktober wordt in Brisbane de AHL gespeeld. Dit is een competitie waarin de staten tegen elkaar spelen. Erg gaaf! De selecties gingen wel goed. Even spannend omdat de keepers in Australie toch wel anders keepen. Maar.. IK BEN DOOR! Super gaaf. Ik zit nu in de trainingsgroep en er moet nog een keeper af. Heel gaaf want er zitten een aantal internationals en ex internationals in dit team. Rachel Lynch ( de keeper van het AUS team ), Claire Messent, Georgie Nanscaw, Stacie Joseph, Kary Chau bijvoorbeeld. Ik hoop vooral veel van Rachel te leren.
Mocht ik mee mogen naar het toernooi dan gaan we eerst op trainingskamp in de Golf Coast en dan twee weken op toernooi in Brisbane. De kans dat ik een wedstrijd op het toernooi zal spelen is met Rachel in het team niet zo heel erg groot maar de ervaring lijkt me al super en iedere minuut die ik kan spelen in (oefen)wedstrijden is al mooi meegenomen!
Ik heb er vooral veel zin in!

Met werken gaat het op dit moment iets minder. Ik heb werk gevonden in een zwembad maar kan minder uren maken dan ik had gewild. Inmiddels heb ik ook een oppas adres. Het is een gezin met een Nederlandse moeder en Nieuw Zeelandse vader. Ze hebben drie kinderen. Twee leuke, lekkere drukke, meiden en een jongen. Waarschijnlijk ga ik op de dinsdagen en woensdagen oppassen. Maar het is nog even kijken hoe en wat precies.
Ik heb me er al bij neer gelegd dat ik waarschijnlijk geen werk ga vinden waar ik een hele week mee kan vullen en het maar moet doen met alles wat ik aangeboden krijg. Ondertussen heb ik al best wel wat verschillende dingen gedaan; schoolhockeycoach, zweminstructrice, hockeycoach/trainer tijdens clinics, oppas en ik ga werken als community coach. Ik heb me ingeschreven voor een gratis cursus als community coach. Een community coach geeft na schooltijd sportclinics. Lijkt een beetje op mijn werk wat ik in Nederland ook heb gedaan. De cursus zal ik dus eigenlijk niet nodig hebben maar je moet hem doen voordat je mag gaan werken.
Dit is niet helemaal wat ik in gedachten had toen in naar Australie kwam maar ja dan breid ik mijn CV maar uit voor als ik terug ga naar Nederland ;-)

Omdat ik dus geen werk heb wat mijn hele week vult heb ik redelijk wat vrije tijd. Deze vul ik op met mountainbike tochtjes, hikes, lunchafspraakjes, shoppen, en thuis rommelen. Er is een website genaamd Meetup waar je je gratis kan inschrijven voor allerlei groepen die activiteiten organiseren. Zo kun je bijv gratis deelnemen aan salsa lessen, met andere uit eten, etc. Ik heb me ingeschreven voor een groep die veel gaan Hike. Ik heb al een mooie hike gemaakt in Heals ville. 27 km berg op en berg af. Een leuke manier om nieuwe mensen te ontmoeten. Genoeg tijd om te kletsen over van alles en nog wat. En als het niet klikt met iemand die naast je loopt dan ga je gewoon naast iemand anders lopen ;-)

Het WK hockey heb ik natuurlijk gevolgd via internet en tv. Moet wel heel gaaf zijn geweest om in dat stadion naar de wedstrijden te kijken. Genoten van het hockeyspel van vooral Nederland en Australie. De vrouwen finale heb ik thuis op de bank gekeken. Ze gaven hier voor de wedstrijd al aan dat Nederland terecht zou winnen. De mannen finale heb ik met een aantal andere in het clubhuis gekeken. Toen heb ik mogen toegeven dat Australie toch wel een stukje beter was als Nederland. Zij de mannen, wij de vrouwen op een, prima!

Het WK voetbal leeft hier niet zo onder de Australiers. Onder de Nederlanders des te meer! Ik heb Nederland- Chilli en Nederland- Mexico in de stad gekeken. In een hotel versierd met oranje vol met Nederlanders en met een broodje kroket in mijn hand heb ik de wedstrijden gekeken. Erg gezellig!

Door het hockeyen heb ik nog niet zoveel kunnen reizen als ik zou willen. Maar als het kan probeer k een tripje te maken. Zo ben ik in een vrij weekend naar Canberra gereden. Last minute plan. In mijn eentje ben ik gaan rijden. De eerste anderhalf uur zit je in de buurt van Melbourne en zie je hier en daar nog wel een huis. Daarna is het 7 uur rijden over een (!) weg met niets. Geen huizen alleen maar bergen en groen om je heen. Af en toe een tankstation. Ik had in Melbourne nog getankt en hoopte zo lang mogelijk met een tank te kunnen rijden. Ik heb een heel eind gekomen maar moest er dan toch aan geloven. Je betaalt behoorlijk veel meer als je in de middel of now where tankt! Het was een mooie rit met een mooie zonsondergang en sterrenhemel. In Canberra heb ik in een hostel geslapen. In een gedeelde kamer met zeven anderen heb ik vier nachten doorgebracht. Niet echt met de mensen van mijn kamer iets kunnen gaan doen omdat er steeds nieuwe mensen kwamen. Dat was wel jammer maar wel genoeg interessante gesprekken gevoerd en nieuwe vrienden gemaakt hahah. Canberra is een mooie stad als je van cultuur houd. Dan is er genoeg te zien en te doen. Het is een hele rustige stad die heel anders is dan Melbourne of Sydney. Ik heb een kijkje genomen bij het War Memorial, Parlements House, Old Parlements House, Australian High Court, the Australian Gallery en het Australian Institute of Sports. Het was even spannend om in mijn eentje te gaan maar het is goed bevallen! Er zijn altijd wel mensen met wie je een praatje kunt voeren en met al de dingen die je kunt bekijken liegt de tijd!
Ook de terug weg heb ik in een dag gedaan. Nog even getwijfeld of ik via de kust zou rijden maar dat zou zo veel langer duren dat ik dat toch maar niet heb gedaan.

Eind juli komen pap, mam en Cas voor drie weken langs. Ik heb er zin in. Leuk om ze Melbourne en omgeving te laten zien. We gaan een week naar Cairns om daar rond te rijden en een kijkje te nemen bij het Great Barrier Reef!

Hier gaat het dus nog steeds goed zoals je kunt lezen hahah.

Liefs

Maud

  • 01 Juli 2014 - 23:10

    Sjoerd:

    Ey Lieve Zus,

    Zo te zien vermaak jij je wel. We krijgen of een heel lang verhaal te lezen met alle leuke dingen die je uitgespookt heb of we krijgen weken lang niks te lezen (omdat je te druk bent). Geniet er maar goed van! Dikke kuss en knuffel van Sem en spreken je gauw weer eens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 7545

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: