Het hockeyseizoen is begonnen! - Reisverslag uit Whroo, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu Het hockeyseizoen is begonnen! - Reisverslag uit Whroo, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

Het hockeyseizoen is begonnen!

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 April 2014 | Australië, Whroo

Het hockeyseizoen is alweer een paar weken bezig!
De eerste wedstrijd mochten we aantreden tegen Hawthorn. Hawthorn heeft een aantal internationals en heeft zich goed versterkt voor dit seizoen. Wij waren helaas niet compleet als gevolg van state championships en blessures. We hebben geen goede wedstrijd gespeeld en Hawthorn heeft goed van hun kansen geprofiteerd. Helaas met 5-2 verloren. Niet de uitslag waar je een seizoen mee wilt beginnen!

De tweede wedstrijd ging veel beter. Tegen Essendon hebben we mooie aanvallen gecreerd en gespeeld als een echt team. In de laatste minuten werd het nog even goed spannend omdat Essendon wel een stuk of zes strafcorners kreeg. Deze hebben we gelukkig goed verdedigd waardoor we met 3-2 gewonnen hebben.

Vorige week dinsdag hebben we onze derde wedstrijd gespeeld. Dit was in het State Netball centre. Lekker weer op een waterveld! We hebben heel de wedstrijd gedomineerd en uiteindelijk met 5-0 gewonnen. Ik heb heel de wedstrijd geen bal gehad! Ook wel eens fijn hahaha. We hebben goede kansen gecreerd met een paar mooie tikkie takkie aanvallen!

Komende zaterdag staat de wedstrijd tegen de nummer 1 van vorig jaar op het programma. De oefenwedstrijd tegen dit team hebben we met 6-1 gewonnen. Jammer genoeg tellen oefenwedstrijden alleen voor het gevoel en niet voor de punten! Dus word ook nu uiteraard volle bak knallen, babsen, smashen en hulken! Heb er zin in!

Buiten het hockey heb ik de afgelopen weken gewerkt en naar werk gezocht. Ik heb weer clinic's gegeven op scholen. Afgelopen twee weken was het schoolvakantie dus lag dit stil. Ik heb mijn cv mogen afgeven op een school waar ik de clinics heb verzorgd. Dit voor invalwerk! Zou top zijn.

Mijn zwemcusus heb ik inmiddels helemaal afgerond. Het praktijk en theorie assesment heb ik gehaald. Nu nog wachten op het papiertje! Voel toch een beetje raar als je weer bekeken en beoordeeld word door andere mensen. Ga je weer een beetje terug naar mijn stage tijd op de ALO. Ik heb meteen mogen solliciten bij de zwemschool waar ik mijn stage heb volbracht. Nu nog even wachten welke uren ze hebben!

De schoolvakantie heb ik optimaal benut door veel te solliciteren en er pasen een paar dagen tussenuit te gaan! Naar Sydney! Samen met Auke, een Nederlandse jongen die ik hier heb leren kennen ben ik vier dagen Sydney gaan verkennen. Ik heb gelukkig weer een auto maar ondanks dat zijn we gaan vliegen. Het was erg gezellig! We hebben veel gezien, lekker gegeten en gedronken.The Bridge, het Opera House, en nog veel meer. We hebben gesurft op Manly Beach. Heel gaaf. Zeker voor herhaling vatbaar! We hebben een wandeling gemaakt vanaf Bondi Beach langs het strand. Op
zondag hebben we een hele dag gewandeld in de Blue Mountains. Heel mooi! Zeker een aanrader! Het was een gezellig weekend en zeker voor herhaling vatbaar.

Deze week was het weer voornamelijk solliciteren. Klinkt saai en dat is het ook maar het begint zijn vruchten af te werpen!! Ik heb nu twee scholen gekregen waarvan in de schoolteams ga coachen en trainen.Training begint om zeven uur s'ochtend!!! Daarnaast heb ik weer twee dagen vol met clinics op basisscholen. Van het zwembad heb ik nog niets gehoord maar zou top zijn als ik daarmee de rest van de week kan opvullen. Ik ga dus nog even rustig door met solliciteren!

Want ik heb het geld hard nodig! Corinne en een aantal meiden uit het team zijn van plan om in oktober negen dagen door Papua New Guinea te trekken. Ze gaan een trektocht lopen die de soldaten liepen in de tweede wereld oorlog. Ik wil heeeeeeeel graag mee! Goed sparen dus!!

Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik in de All Stars team competitie mag spelen. Van alle geselecteerde spelers worden drie teams gevormd. Deze teams spelen in een kleine competitie tegen elkaar en het state team U21. Leuk om aan mee te doen denk ik zo! Ben benieuwd!

Liefs Maud

  • 24 April 2014 - 06:54

    Ellen:

    Ha Maud,

    Wat doe je veel verschillende dingen! Super leuk. Die wandeling in de blue mountains lijkt me wel wat. Je foto's op Facebook van die wandeling zijn ook erg mooi.
    Fijn om te lezen dat je nogsteeds zo enthousiast bent.
    Binnenkort maar weer eens Skypen.

    Liefs van ons

  • 24 April 2014 - 09:01

    Sjoerd:

    Ha Maud,

    Wat ben je toch weer lekker druk bezig. Zo te horen hoef jij je daar voorlopig niet te vervelen. Ben toch wel een beetje jaloers op al die mooie dingen, die je aan het doen bent.

    Blijf lekker genieten en we spreken elkaar gauw weer eens via Skype.

    Kuss en veel liefs

  • 29 April 2014 - 11:29

    Caroline:

    Lieve Maud,

    Klinkt allemaal goed en enthousiast waar je mee bezig bent. Hopelijk vind je snel een aanvulling op je baante zodat je daar ook niet meer naar op zoek hoeft en meer tijd overhoud om gewoon te genieten.
    heel veel plezier.
    liefs Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Whroo

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 7548

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: