Sydney, Great Ocean Road en Indoor! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu Sydney, Great Ocean Road en Indoor! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

Sydney, Great Ocean Road en Indoor!

Door: Maud Lelkens

Blijf op de hoogte en volg Maud

28 November 2014 | Australië, Melbourne

Hoog tijd voor een nieuw verslag!

De afgelopen weken is er weer veel gebeurd!
Begin november zijn alle grote paarden races hier in Melbourne gehouden. Ik ben nog nooit bij zo'n race geweest en was erg benieuwd hoe zo'n race eraan toe gaat. Samen met Lonneke, Stacy en Minn ben ik naar de races geweest op Derby Day. Op Derby Day is de dresscode zwart en wit. Iedereen ziet er netjes en deftig uit. De mannen strak in het pak en de vrouwen in jurkjes met een soort van hoedje op waar ik de naam even kwijt van ben.
De dag bestaat eigenlijk uit een heerlijke picnic op het veld voor de baan in sjieke kleren en met champagne. En af en toe zie je de paarden voorbij komen. Het was leuk om een keer mee te maken maar verder niet helemaal mijn ding denk ik hahah.

Greg is richting Byron Bay gaan reizen en vroeg of ik mee ging naar Sydney. Hij was van plan om daar de Bridge climbe te doen terwijl hij behoorlijke hoogtevrees heeft. Last minute hebben we een bus en hostel geboekt en zijn we richting Sydney vertrokken. De busrit naar Sydney was goed te doen. We hadden een nachtbus en dat scheelt denk ik wel.

In Sydney aangekomen hebben we de stad verkend. We zijn naar het Opera house gelopen, hebben de brug verkend en andere stukken van de stad. We hebben nog een Koreaanse superster gezien. Geen idee wie het was maar hij werd door behoorlijk wat Koreaanse meisjes aanbeden. S'avonds hebben we de Bridge Climbe gedaan. Het was super! Je word in een speciaal pak gehesen en krijgt een soort van klimgordel. Voordat we de brug op gingen moesten we zelfs proefklimmen. Het was erg gaaf! In het begin van de climbe loop je over planken net onder de brug. Deze waren een beetje smal en gammel en af en toe en je kon direct naar beneden kijken. Ik kan me voorstellen dat dit niet zo'n fijn stuk is om te lopen als je hoogte vrees hebt. Eenmaal boven op de brug had je genoeg ruimte om in het midden van de brug te lopen. Het uitzicht was prachtig! Heel de stad was verlicht. De climbe duurde alles bij elkaar drie uur. Greg heeft heel de climbe gedaan maar was blij toe hij weer op de grond stond! Een biertje na afloop hadden we wel verdient denk ik zo!

De volgende dag hebben we nog lekker gegeten in de stad en nog een beetje rond gelopen. In de middag zijn we naar het Zoo parc op Darling Harbour geweest. Hier zijn we met een grote slang op de foto gegaan!
Die avond ben ik weer met de nachtbus terug naar Melbourne gereden. Greg is de volgende dag verder gaan reizen.

De volgende dag had ik een etentje met de meiden van de Vipers. Het was leuk om iedereen weer te zien!

Vorige week heb ik samen met Greg de Great Ocean Road gereden. Het was super! We hadden een Fiat 500 gehuurd en zijn richting Port Campbell gereden. Onderweg hebben we verschillende stops gemaakt en alles gezien wat we wilden zien; de twaalf Apostelen, de vuurtoren van Around the twist, koala's, papagaaien, kangaroes, nog meer rotsformaties en watervallen. We hebben de eerste nacht in de stad geslapen. Ik had een overnachting in een hotel gewonnen. De tweede nacht hebben we in een luxe tent geslapen, dat was top! De laatste nacht hebben we door gebracht in Angelsea. Ook dat was super.

Mooie tripjes dus! Naast deze uitstapjes heb ik natuurlijk ook gewerkt en getraind.

Volgende week beginnen de Indoor Nationals in Canberra. De voorbereidingen zijn allemaal goed gegaan en ik denk dat we klaar zijn voor het toernooi. In februari is de Indoor Worldcup in Leipzig en Australie doet daar aan mee. Ik verwacht het het een leuk en uitdagend toernooi gaat
worden aangezien het nationale team nog moet worden samengesteld en de scouts komen kijken in Canberra.

Nog leuke dingen op het programma dus!

Mijn ticket naar huis is ondertussen geboekt. Op 31 december kom ik aan op Schiphol. Na bijna een jaar ben ik nu, ondanks dat ik het nog goed naar mijn zin heb, de dagen aan het aftellen in mijn agenda!

Tot snel!

Liefs Maud

  • 28 November 2014 - 10:16

    Anouk:

    Zus!

    Alleen maar goede verhalen maar toch zijn ook wij aan het aftellen!!
    Geniet nog van je laatste weken daar!

    Liefs

  • 28 November 2014 - 13:03

    Raymond:

    Zo benieuwd naar wat foto's. Breng je wat mee op 3 januari zodat we bij Rik kunnen kijken.
    Fijne laatste weken nog daar en de groeten aan Greg.
    Kom je hem voorstellen op 3 januari?

    Raymond en Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 7536

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: