Woehoe!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu Woehoe!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

Woehoe!!

Door: Maud Lelkens

Blijf op de hoogte en volg Maud

17 September 2014 | Australië, Melbourne

Het is weer tijd voor een korte update denk ik zo!

Het hockeyseizoen is inmiddels afgelopen. We zijn met Mentone als tweede geindigd in de regulier competitie. Dit betekende dat we in de semi finals tegen de nr 1, Hawthorn, mochten spelen voor een plek in de grand final.

Na een goede voorbereiding op de wedstrijd hebben we een sterke pot neer weten te zetten. Alle finals worden in de stad gespeeld op het State Hockey & Netball Centre. Een andere omgeving en spelen in een stadion vol toeschouwers maakt het toch net wat spannender en speciaal.

Hawthorn begon de wedstrijd met volle druk. Ze hebben een aantal speler die uitkomen of zijn uitgekomen voor Australie en de Vipers. We hebben sterk kunnen verdedigen en ze lang van scoren af weten te houden. Na 70 minuten stond het 1-1 wat een verlening van 2x 7,5 minuten met een golden goal betekenden. Helaas was het Hawthorn die scoorden. Geen directe plaatsing in de grand final voor ons. Jammer want dit was misschien wel de beste wedstrijd die we als team gespeeld hebben dit seizoen. We mochten op herkansing tegen de winnaar van de wedstrijd tussen de nr 3 en 4.

Deze prelimenary final speelden we tegen Essendon. Ook Essendon heeft een aantal sterke speelsters. In tegenstelling tot de week ervoor speelden we dit keer niet goed. Veel verkeerde keuzes, zenuwen en technische fouten.Via een tip in uit een strafcorner kwam Essendon op voorsprong. We hebben nog verschillende kansen kunnen creeren en laat in de wedstrijd scoorden we de 1-1. We zouden aan een gelijkspel genoeg hebben. Na 70 minuten stond het nog steeds 1-1 waardoor we ook nu de verlenging in moesten. 1-1 was voor ons genoeg waardoor we verdedigend konen spelen. Helaas kreeg een spits te veel ruimte in de cirkel waardoor een paas naar een medespeler voor Essendon genoeg was om te winnen. Geen grand final voor ons dus dit jaar. Balen maar als ik eerlijk ben was Essendon deze wedstrijd gewoon beter. Te veel meiden waren te nerveus en haalden niet hun niveau. Ik denk dat we in deze twee weken misschien wel onze beste en slechte wedstrijd van het seizoen hebben gespeeld. Jammer want had graag om de gouden medaille gespeeld maar shit happens! Gelukkig heb ik zelf twee goede wedstrijden gespeeld. Dat verzacht de pijn een beetje haha.

Het voelt raar dat het seizoen nu ineens is afgelopen. Maar hockeyen doe ik nog steeds. We trainen met de Vipers drie keer in de week om ons op te maken voor de AHL. We trainen s'ochtends, start om 5.50 am!!!, en s'avonds. Ik heb er heel veel zin in!

Vanavond hadden we Awards Night van Hockey Victoria. Ik ben opgenomen in het Premier Legue All Stars team. Dit is geen echt team maar een team op papier. Het is samengesteld door de premier league coaches en bestaat uit speelsters van alle premier league clubs. Een eer om geselecteerd te zijn! Heel gaaf! Tegan, Kary en Josh zijn ook opgenomen in het team. Jackie heeft de topscoorders award in de wacht gesleept en onze manager is uitgeroepen tot manager van het jaar. Genoeg prijzen dus die we wel mee naar huis mogen nemen!

Naast hockey ben ik nog aan het werk op scholen en in het zwembad. Bevalt nog steeds goed al zou ik graag meer uren willen maken. Komt misschien nog!

De tijd vliegt en ondertussen heb ik mijn ticket terug naar Nederland al geboekt. 2 januari kom ik aan. Dan kan ik nog net even kerst en oud en nieuw mee pikken. Ik heb het nu nog goed naar mijn zin hier maar begin vrienden en familie nu ook wel een beetje te missen. Dus ik denk dat het goed is zo!

Tot snel!

Liefs Maud

  • 17 September 2014 - 18:16

    Caroline:

    Lieve Maud,

    Je enthousiasme spat er af. Helemaal super. Fijn dat je in januari weer terug komt, maar hopelijk ga je nog overheerlijke 3 maanden tegemoet!

    Liefs Caroline

  • 17 September 2014 - 22:23

    Brigitte:

    Heerlijk je enthousiasme te lezen, super al die prijzen en waardering. Helemaal leuk nadat we alles met eigen ogen gezien hebben. Geniet lekker verder, maar met je laatste twee zinnen ben ik het helemaal eens ;-)! Liefs xxx

  • 18 September 2014 - 20:58

    Oma Will:

    Lieve Maud,
    alweer een gezellig geschreven verslag waardoor je ons helemaal op de hoogte houdt van je reilen en zeilen down under. Je hebt het afgelopen jaar duidelijk een een stempel gedrukt op het team van Mentone en helemaal geweldig de waardering die je daarvoor hebt gekregen. En mooi dat je bent geselecteerd voor de Vipers. Je lijkt ook helemaal ingeburgerd te zijn daar. Ga nog maar heerlijk genieten van de laatste drie maanden met ook de grote trektocht voor de boeg. Ik denk dat het voor jou een heel vruchtbaar jaar was, maar het is ook fijn om straks weer heerlijk thuis te zijn. We hebben je allemaal gemist Maud.
    Heel veel succes en plezier nog en tot januari.
    Dikke knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 7532

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: