Nieuw huis en kapotte auto! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu Nieuw huis en kapotte auto! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

Nieuw huis en kapotte auto!

Door: Maud Lelkens

Blijf op de hoogte en volg Maud

22 Augustus 2014 | Australië, Melbourne

Er is weer veel gebeurd de afgelopen weken. Met hockeyteam doen we het nog steeds goed in de competitie. De afgelopen weken misten we een aantal spelers vanwege blessures en het U21 statechampionship. Maar we hebben het als team goed opgevangen. We hebben een keer gelijk gespeeld, een keer verloren en de rest van de wedstrijden gewonnen! Met nog twee wedstrijden te gaan staan we tweede en is er nog een kans dat we als nr 1 de reguliere competitie afsluiten. Als we maar in de top 2 eindigen. Dat is de gunstigste uitgangspositie voor de Grand Finals!

Ondertussen ben ik ook begonnen met trainen met de Vipers. Op maandag hebben we kracht/conditietraining bij het VIS, dinsdag veld training en woensdag veldtraining of oefenwedstrijden.Ik ben helaas niet zo lekker begonnen en heb tijdens mijn eerste training mijn hamstring ingescheurd. Balen maar na wat fysio bezoeken, herstel training etc stond ik na een week alweer op het veld en mocht ik een week later alweer met de groep meetrainen. De meiden zijn allemaal erg aardig en het niveau is weer een stukje hoger. Vorige week zijn de eerste speelsters afgevallen. Gelukkig zit ik er nog bij. 10 september vallen er weer speelsters af. Nog even hard trainen en fingers grossed dus!

Een aantal weken geleden ben ik verhuist. Corinne en Nick zijn een huis aan het bouwen en gaan hun eigen huis verhuren. Jammer maar heel begrijpelijk. Ik woon nu bij een ander teamgenootje. Ook gezellig! Ik heb nu een grotere kamer en zelfs een tweepersoonsbed. Enige nadeel is dat het verder is van de stad en dat ze geen wifi hebben. Maar ja, als dat het enige is!

Een aantal weken geleden heeft mijn auto het jammer genoeg begeven. Na het kijken van een footy wedstrijd in de stad wilde ik naar huis rijden. Mijn auto begon rare geluiden te maken en het leek alsof er iets onder hing dat over de grond schrapte. Dit bleek niet zo te zijn en ik ben verder gaan rijden. Op de snelweg werden de geluiden erger en kon ik wel gas geven maar ging de auto niet harder. Ik ben vlak voor een tunnel op de vluchtstrook gaan staan. Toen ik eenmaal gestopt was kwam er rook onder de motorkap vandaan. Kon niet goed zijn!! Het laatste batterijstreepje van mijn telefoon was net verdwenen maar gelukkig kon ik nog een teamgenootje texten met de plek waar ik stond en wat er was gebeurd. Na een uur wachten is Sam me op komen halen. We hebben samen nog gekeken of we de auto aan de praat konden krijgen maar dat is ons, en later Sam's vriend, niet gelukt. Sam heeft me thuis afgezet en Nick en Bundy zijn de auto op gaan halen met een trailer. Heel fijn want dat scheelt een hoop geld! De auto kan helaas niet meer gemaakt worden voor een betaalbaar bedrag. De radiator en slangen moesten eerst vervangen worden maar later bleek dat ik de motor heb overhit. Dit zou sowieso gebeurd zijn zei de monteur. Dit was mijn tweede auto al in zes maanden!!! Niet zo'n goede combi hier denk ik, ik en auto's hier hahah. Ik heb even getwijfeld om een nieuwe auto te kopen maar besloten om het niet te doen. Openbaar vervoer hier is niet top maar wel prima te doen. Betekent alleen dat ik vroeg moet opstaan of later thuis ben.

Vanuit Australie heb ik natuurlijk het nieuws rond de vliegtuigramp gevolgd. Heel erg wat er is gebeurd. En zo komen dit soort rampen en oorlogen toch wel een stukje dichterbij. Gelukkig zaten er geen vrienden of bekenden aanboord.

Eergister heb ik mijn ouders en Cas weer mogen uitzwaaien. Ze zijn drie en halve week hierop bezoek geweest. Erg gezellig. Ik heb ze een deel van Melbourne kunnen laten zien. Ze zijn bij het hockeyen komen kijken en we zijn samen een week naar Cairns geweest.

Cairns was top! In een campervan hebben we rond gereden in Cairns en omgeving. We zijn naar het Great Barrier Reef geweest, de Daintree en Port Douglas.Buiten bij het strand BBQ en, slapen in de campervan, koken op de camping. Top! Ik moest jammer genoeg eerder terug naar Melbourne voor een wedstrijd. Pap, mam en Cas zijn terug gereden van Cairns naar Brisbane waarna ik ze een week later weer kon oppikken op Melbourne Airpoort. Volgens mij hebben ze een mooie reis gemaakt maar hadden ze het aantal kilometers een beetje onderschat. hahaha. Afgelopen week hebben ze Melbourne en omgeving verder verkent. Het was leuk dat ze er waren!

De tijd vliegt hier in Australie! Het is voor mijn gevoel alweer bijna januari en dan ben ik hier een jaar. Gelukkig staan er nog mooie avonturen op het programma! Hopelijk de AHL in september/oktober en de Kokoda walk in November. Gisteravond hebben we de plannen voor de Kokoda walk in Papua New Guinea wat concreter gemaakt. Heeel gaaf allemaal!
Ik heb er zin in.

Maar morgen eerst de laatste seizoens wedstrijd met de Mentone U10's.
Zo leuk om te zien hoe de kids zijn gegroeid! Hopelijk kunnen we het seizoen afsluiten met een mooie overwinning!

Liefs Maud


  • 22 Augustus 2014 - 09:02

    Sjoerd:

    Super leuk om weer eens een verhaal over je avonturen te lezen. Natuurlijk krijgen we een groot deel ook van Pap en Mam te horen maar toch. Zo te horen heb jet het nog steeds heel erg naar de zin, ondanks alle spannende avonturen die mee maakt. Heel veeel succes nog met het behalen van het kampioenschap!!

    Een dikke kuss van ons 3'en

  • 23 Augustus 2014 - 08:50

    Brigitte:

    Heerlijk om jou in je huidige omgeving zo heerlijk jezelf te zien zijn. Alsof je er al jaren woont begeef je je in de stad, met de Aussies, je vrienden en spreek je vlot Engels. Voor mij niet te onderscheiden van de Aussies! We hebben het heerlijk gehad, samen en in het prachtige landschap, natuur en de gastvrijheid van de mensen. We snappen waarom je het daar zo goed naar je zin hebt! De afstanden hebben we echt onderschat, ja. De afstand van Australie - Nederland is enorm, dus wat mij betreft graag wat dichterbij;-)! Nog spannende en leuke dingen in de planning, geniet! Dikke kus

  • 23 Augustus 2014 - 09:21

    Raymond En Connie:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar.We hopen voor je ook nog een leuke baan gaat vinden op korte termijn. We gaan ons maar vast verdiepen in de AHL zodat we je straks helemaal kunnen volgen want die selectie dat zal wel goed komen.
    Fijne tijd nog daar!!

  • 31 Augustus 2014 - 09:14

    Caroline:

    Lieve Maud,

    Goed om te horen dat je het goed maakt. Van Ivo en Brigitte de verhalen gehoord. Het is toch altijd fijner om met eigen ogen te zien dag hèt goed gaat. We hebben sjoerd, Ellen en Sem met je ouders vorige week op bezoek gehad en alles van je kunnen horen. Fijn!
    Sem is trouwens een heerlijk ventje! Liefs Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 7531

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: