Tijd voor een nieuw verslag! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuw verslag! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maud Lelkens - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuw verslag!

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

28 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Het heeft weer even geduurd maar hier een update over mijn avonturen in Australie!

Ik heb het nog steeds super naar mijn zin! Ontzettend mooi land en Melbourne is een erg leuke stad.

Sinds mijn laatste verslag je is er veel gebeurd!
We hebben de laatste wedstrijden van de Summer Series gespeeld. Jammer genoeg hebben we niet om de prijzen mee kunnen spelen maar we hebben de jongeren teamgenoten veel kunnen leren en leuke wedstrijden gespeeld. Ik heb zelfs nog gescoord uit een strafbal nota bene!

Pre-season is inmiddels afgelopen en alle fitnestrainingen zijn omgezet naar trainingen op het veld. We hebben pres-season afgesloten met een fitness kamp in Shoreham. Alle senioren vrouwen konden mee met het kamp. Op de zaterdag hebben we eerst een oefenwedstrijd gespeeld en daarna zijn we naar Shoreham vertrokken. Daar hebben we lekker gegeten met het team. Vervolgens zijn we in teams verdeeld en hebben we verschillende spellen gespeeld. S' avonds zijn we met iedereen bij elkaar gaan zitten om te bespreken hoe we ervoor gaan zorgen om alles uit dit seizoen te halen. Goed gesprek! S' avonds hebben we een nacht spel gespeeld en daarna de Bollywood film Chak de India gekeken. Het blijkt dat ik niet alleen in een team speel met hockey sterren maar ook Bollywood sterren! Wat kunnen zet niet hahahah :-P. Corinne, Josh, Kate en nog en paar andere spelen in de film. Het grappige is dat ik deze film een aantal jaar geleden in Nederland al heb gezien! Met de meiden van de Casa. Goede herinneringen!
Het weekend hebben we afgesloten met de Amazing Race. Beroemd en berucht. Ik mocht helaas niet meedoen met de race omdat ik door al het rennen op het strand een geirriteerde achillispees heb opgelopen. Niets ernstig, rust, stretchen en koelen was genoeg. Nu helemaal geen last meer van. Het was een leuk en geslaagd weekend!

Nu pres-season is afgelopen is fitnes voor eigen verantwoordelijkheid.
De fitnestrainingen zijn ingeruild voor het veld.Lekker om op het veld richting de start van de competitie te werken! Het is een goed team met een aantal handige snelle jonge meiden erin. We hebben tot nu toe vier oefenwedstrijden gespeeld. Twee daarvan waren intern, een tegen de kampioen van vorig jaar en vorige week hebben we tegen een team gespeeld waar ze dit seizoen hoge verwachtingen van hebben. We hebben alle wedstrijden gewonnen! Het zijn maar oefenwedstrijden maar deze tellen zeker voor het goede gevoel!!! Ondanks het feit dat we nog geen enkele wedstrijd met een compleet team hebben gespeeld heb ik er het volste vertrouwen in!! Morgen de laatste oefenwedstrijd en dan vanaf volgende week knallen!!!

De afgelopen maand heb ik voor Hockey Victoria gewerkt. Was erg leuk! Op basisscholen heb ik hockeyclinic's verzorgd oor kinderen van groep 1 t/m 8. Af en toe een beetje handen en voeten werk aangezien Australisch toch echt anders is dan Engels! Samen met verschillende collega's hebben we geprobeerd om van elke clinic een feestje te maken. Ik denk dat het is gelukt! De kinderen waren erg enthousiast. Ze waren volgens mij ook een beetje onder de indruk van mijn Nederlandse accent hahaha. Er waren veel kinderen met een Nederlandse ouder of opa en oma. Leuk om weer met kids bezig te zijn en voor de klas te staan!

Het werken voor Hockey Victoria is nu afgelopen. Ze zijn klaar met het verzorgen van de Road Show clinic's. Ik moet nu dus weer opzoek naar iets anders. Via een van de jongens van Hockey Victoria ben ik met Melbourne Institute of Sports in contact gekomen. Zij bieden scholen coaches aan voor de verschillende school sport teams. De scholen spelen allemaal wedstrijden tegen elkaar. Dit zijn serieuze wedstrijden. Ze zijn nu aan het kijken of er een school is waar ik als coach zou kunnen werken. Zou leuk zijn! Op zaterdag ga ik samen met Corinne de U10 coachen.Dit is een team met jongens en meiden door elkaar. Lijkt me erg leuk.
Met de keepers van H1 zijn we aan het kijken of we voor de keepers van de club keeperstrainingen kunnen regelen. Hier is dat namelijk niet zo geregeld als in Nederland! Ze krijgen in de voorbereidingen een paar trainingen en dat is het! Erg jammer want de keepers zijn enthousiast en leergierig. Ik heb vorige week een training aan ze gegeven. Ze vonden het volgens mij erg leuk. Ze hebben allemaal technieken geleerd die ze nog niet eerdere hebben gedaan. In Nederland zouden het basistechnieken zijn. Heb het meteen voor ze gefilmd. Toen kon de training helemaal niet meer stuk hahahaha.

Ik hoop dat ik voor MIS kan werken. Mocht dit niet lukken dan heb ik nog mogelijkheden als zweminstructrice. Ik heb de cursus inmiddels gevolgd. De cursus duurde gelukkig maar twee dagen. De docent vertelde het op een leuke manier maar als je al een tijd heb gewerkt als zweminstructrice word het toch al gauw een beetje saai. Ik heb inmiddels gemerkt dat ze hier erg op de veiligheid letten. Op de scholen en in het zwembad. Op de scholen heb ik in de gymzalen geen enkel wandrek gevonden. Ze gebruiken dit niet omdat het niet veilig zou zijn. In Nederland liet in de kinderen van groep 1 al lekker in het klimrek klimmen! (wel tot een veilige hoogte natuurlijk). Tijdens de zwemlessen leren de kinderen als eerste ' Safe safe' het water in te gaan. Zeker goed maar op een gegeven moment begint al dat praten over safe safe een beetje te irriteren.

Om helemaal bevoegd zweminstructrice te zijn moet ik alleen nog mijn stage afronden. Ik heb een dag mee gedraaid met een zweminstructrice in een zwembad in de buurt. Was leuk. Ze gaf les aan kinderen van 4 t/m 7 jaar en aan kinderen onder de vier jaar die samen met hun ouders zwemmen. Erg leuk en leerzaam! Ik hoop nog een dag mee te kunnen draaien en dan mijn assesment te doen.

Ik ben inmiddels ook gestart met het scholarship programma van Hockey Victoria. Er is tot nu toe nog maar een bijeenkomst geweest. Wat het precies allemaal inhoud weet ik nog niet. Ik weet wel dat ik de Sharks U 10 ga coachen tijdens het States toernooi. De Sharks is een soort van provenciaal selectie team. Via de Sharks kunnen de kinderen worden gekozen om in het Victoriaans team te spelen. Erg leuk! Welke rol ik precies ga krijgen binnen de staff is afhankelijk van mijn ontwikkeling tijdens het programme. Ben benieuwd. Maandag bijeenkomst 2!

Mijn 26 ste verjaardag heb ik hier gevierd. Eerst een hockeywedstrijd gespeeld en vervolgens uiteten met een aantal meiden van het team. Ze hadden taart met kaarsjes geregeld.Leuk. Zondagochtend was ik pas echt jarig. Mijn ouders hadden een overheerlijke chocolade cake laten bezorgen. Topcadeau! Met twee stukken taart in mijn tas ben ik de stad in gegaan voor een koffie met Lonneke ( een nederlands meisje die hier woont met haar Aus vriend) Na een gezellige koffie met taart weer huis waarst gegaan voor een etentje met Ben. Corinne en Nick waren twee weken op vakantie. Ben had beloofd om iets leuks te gaan doen voor mijn verjaardag en dat werd een etentje. Een geslaagd verjaardags weekend!

Vier weken geleden heb ik onderweg van de stad naar huis een auto ongeluk gehad. Met mij gaat alles goed en de bestuurder van de andere auto had gelukkig ook alleen blikschade. Vervolg is wel dat ik nu geen auto meer heb. Het openbaar vervoer in Melbourne City is goed geregeld. Er rijden regelmatig trams, bussen en trainen. Het vervoer van de stad naar mijn huis is echter een ander verhaal! Van de stad naar huis duurt ongeveer 1,5 uur. Op zich niet zo erg. Vervelend is wel dat ik op zijn laatst om kwart voor negen de trein moet pakken anders kom ik niet meer thuis.
Jammer want er zijn s'avonds leuke dingen te doen in de stad. De nightmarkets bijvoorbeeld. Ik hoop deze week een nieuwe auto te kunnen kopen om zo makkelijker naar het werk te kunnen komen en weer meer sight seeing te doen!

Liefs

Maud

  • 28 Maart 2014 - 06:49

    Ellen:

    Hpi Maud!

    Super leuk om weer iets te lezen. We hadden al door dat je het super naar je zin hebt, maar dit verhaal versterkt het weer. Volgens mij ben je alleen maar dingen aan het doen die je leuk vindt.
    We zullen snel weer een keer skypen!

    Liefs, Ellen

  • 28 Maart 2014 - 07:27

    Caroline:

    Lieve Maud,

    Heerlijk je enthousiasme zo duidelijk te lezen. Heel erg jammer van je auto. Ik hoop dat je snel een baantje vind en weer een autootje kan aanschaffen. Veel liefs Caroline xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Maud

Hoi allemaal! Op 6 januari vertrek ik voor een jaar naar Melbourne om daar in de Premier League te gaan hockeyen. Op dit blog kun je mijn verhalen vinden. Liefs Maud

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 7534

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: